marți, 22 ianuarie 2013

Compusi organici

fara fluor 


Imi amintesc, de vremurile cand publicam cercetarile din teza de doctorat, si cum o doamna professor, devenita acum si conducatoare de… doctorat, cu pretentii de prim autor, cauta sa identifice fluorenul si nu gasea atomul de fluor!!!

Floroglucina este un compus polifenolic, cu proprietati dezinfectante, antiseptice, antibacteriene etc. (mai puternice astfel de proprietati au difenolii). Imi amintesc, cum baietelul unei doamne profesoare de chimie organica (de data aceasta o profesoara adevarata, de la care am invatat si am prins drag de aceasta disciplina) venise dintr-o tabara si se pricopsise cu niste paduchi. Si cum leacurile babesti nu sunt de neluat in seama, se apucase doamna profesoara sa puna 9 boabe de fasole la cuptor, sa mai spuna cate 9 cuvinte, sa le piseze timp de 9 minute si sa unga baiatul cu praful obtinut pe bubele formate de la scarpinat. Boabele de fasole contin fenoli (difenoli), cu proprietati antibacteriene. Secretul leacului a fost dezlegat tot de  doamna profesoara.

cu fluor
Postez un singur compus, un corticosteroid cu fluor.


Fluocortolona este compusul activ din ultralan, folosit in dermatozele inflamatorii, alergice si pruriginoase.
Corticosteroizii mi-au marcat existenta.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu