miercuri, 13 februarie 2013

Cafeina

din cafea, coca-cola şi ceai

Sarbatoarea ceaiului, in supermarket s-a terminat. Am achiziţionat diverse sortimente: ceai de cirese salbatice, de peach-melba, verde „morning sun” si „mint tea mor”.
      Acum cativa ani, am condus o lucrare de licenta despre extracte de compusi naturali, mai precis extractia si caracterizarea cafeinei din diverse produse: ceaiuri, sucuri, cafea. Intr-o dimineata am luat repede din sertar un ceai. In marea graba, din greseala, am luat un ceai antistres. Am facut experimentul si la acest tip de ceai am gasit cafeina intr-o cantitate apreciabila. Nu dau aici rezultate, analize, metode de extractie, numai o singura observatie: ceaiul antistres contine mult mai multa cafeina decat cel de tei.

Ceaiul antistres consumat periodic, probabil, stimulează reacţiile anormale, cafeina fiind un excitant al SNC!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu