vineri, 30 mai 2014

sapunul cu caprifoi

un sapun imbietor, la care in loc de apa am folosit infuzia de caprifoi. Spre deosebire de alte macerate, lapte, cacao cu lapte bere etc., care in contact cu hidroxidul de sodiu degaja mirosuri neplacute, maceratul de caprifoi isi pastreaza ametitorul miros al florii.
Caprifoiul (Lonicera Caprifolium) sau Mana Maicii Domnului, pe langa o floare cu miresme imbatatoare este si o planta cu principii.
Considerat un adevarat antibiotic, caprifoiul reduce eruptiile cutanate ale pielii (acnee, abcese), este folosit pentru taieturi, zgarieturi infectate, eliminarea cicatricilor, a pistruilor....
Inca nu pot sa-l ofer. Abia l-am taiat si l-am pus la uscat.

Pentru a-l face un sapun de lux, am adaugat alaturi de uleiurile de palmier, cocos, masline extravirgin, ricin, unt de cacao si ulei de argan.
Si tot astazi, am realizat sapunul cu macerat de salcam in ulei de palmier.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu