duminică, 19 ianuarie 2014

despre parfumuri, esente naturale

si nu numai...
Am cumparat acum cativa ani buni un parfum care mirosea asemanator cu originalul, corect ambalat, dar desfacându-l şi privindu-l   am constatat niste scame in solutia lui. Mirosea asemanator cu originalul cateva minute, apoi mirosul disparea si ramanea o falsa amintire. Nu este foarte greu in a produce astfel de replici. Firmele care fac replici (in Orient, in special asiaticii care sunt tari la chimie) sunt dotate cu spectrometre care indica ce substante se folosesc, apoi ajusteaza formula pas cu pas si asa obtin parfumurile "fake". Identice nu au cum sa fie, doar ceva asemanator. Folosesc ingrediente de proasta calitate, mai putin pure (pot fi impurificate cu metale grele, compusi si solventi toxici). Pot produce reactii alergice, intoxicatii. Firmele serioase, in schimb, chiar daca nu folosesc la un produs numai ingrediente naturale (produsul ar fi extrem de scump in acest caz, am mai spus acest lucru aici) au produsii de sinteza (esteri, eteri, aldehide, cetone) inalt purificati, verificati, controlati etc.
Nu am mai folosit acel parfum, l-am aruncat tarziu, cand se deteriorase destul de serios la culoare si miros.
Ca se falsifica alaturi de produse si stiinta nu mai socheaza pe nimeni. Se produc articole la foc automat, compilatii de tot felul realizate de  cercetatorii nostri prin "colaborari" cu cei din orient.
Cel mai rau este ca se falsifica medicamente, se cumpara principii active la preturi simbolice din Orient, de calitate indoielnica si se folosesc in diferite preparate prezentate in farmacii ca solutii ideale pentru probleme adevarate. Vorbeam cu o farmacista care imi sugera sa cumpar medicamente romanesti (de ce sa le falsifice altcineva? spunea ea; de ce sa nu le falsificam noi, as zice eu) care sunt verificate dupa toate criteriile Farmacopeei Europene.

Astfel,


prin compilare se fac lucrari stiintifice

prin ajustare parfumuri, chiar medicamente

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu