marți, 4 februarie 2014

sapunul cu proteina de matase

Astazi am facut acel sapun matasos, catifelat, cremos si mult dorit cu proteina de matase. Despre proteina coconilor viermilor de matase am mai scris zilele trecute.

Fibra de matase a fost taiata cat mai scurt si a fost adaugata solutiei de hidroxid de sodiu. Eu am adaugat firele de matase in apa, inainte de a pune soda si am gresit putin. Cel mai bine este sa se adauge fibrele de matase in solutia fierbinte de hidroxid, intrucat dizolvarea   proteinelor se realizeaza mult mai repede.
Proteina de matase a fost hidrolizata in mediu bazic.
Am obtinut un sapun bogat in aminoacizi  (majoritar serina, alanina, tirozina glicina), care catifelează şi reda elasticitatea pielii, cu efect de hidratare prin formarea la suprafaţa pielii a unui film de protecţie blocând pierderea de apă din piele. 
Sapunul matase
 Sapunul cu sericina si fibroina
La cantitatea de sapun obtinuta, fibrele de matase au fost aproximativ 0,5%. Sapunul are o textura catifelata, deosebita de a celor realizate pana acum. Este proaspat taiat si pus la uscat. 
Este si plin de arome: patchouli, lemongrass, portocala dulce.
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu